zondag 15 januari 2017

brei workshops

Ik vind het fijn om brei workshops te geven.  De deelnemers zijn allemaal enthousiast om iets bij te leren.  Ik geef tips en leer trucjes aan.  Een nieuwe manier om af te kanten.  Een aparte manier om op te zetten.  Een kantje-randje breien.  Sommigen hebben bijna geen hulp nodig, en breien schitterende patronen.  Daar leer ik dan weer van !  We praten over wolsoorten en winkels, benodigdheden en materialen.  Trends en modeverschijnselen, hypes zoals de Bernadette, hoe je een gebreide sjaal kan stylen, alles komt aan bod tijdens zo'n 'vrije' workshop.  Les op maat van elke deelneemster.  

Daarnaast geef ik ook workshops rond een bepaald thema.  Dat kan gaan van 'sokken breien' tot 'een ajour col breien'.  Vaak vragen mensen me om bepaalde patronen uit te leggen.  Dan is de workshop helemaal besteed aan bv. leren breien met een rondbreinaald.  Of een bernadette trui maken, of een 'mochilla-tas' haken. 

Een derde soort workshops gaat over technieken.  Dan leer ik aan hoe je het fameuze 'fair isle' kleurenbreien aanpakt.  Of een trui breit 'top-down'.   Ook ajour breien, entrelac, domino breien, mosaiek breien, schaduw breien, double-face breien, met kralen breien,  kabels breien,.... you name it, ik leer het je aan !

Op de foto's zie je enkele sfeerbeelden.  Als je meer info wilt, stuur me gerust een mail op rvdkh@telenet.be

check ook de instagram pagina chicetpascher

we zitten ook op facebook !

Op de blog 'breien en haken in oostende' lees je nog meer avonturen....

Breien en babbelen gaat wèl samen...

 een mooie combinatie voor een sjaal !

ajour oefenen met zeepzakjes.

kleuren combineren en uitrekenen hoeveel steken je opzet

intarsia breien voor de (klein)kinderen

rondbreien in ajour, in fair trade wol uit uruguay

samen rond de tafel, gezelligheid troef

creatieve dames uit het patchworkatelier

entrelac tasje breien

fair isle rondbreien = een muts

mosaic breien, schitterende creatie van Myriam

kabels hebben geen geheimen meer na dit tasje

Mr. Bear is gebreid !

breien met verkorte naalden en i-cord oefening

baby sloefjes, altijd mooi

fair isle handwarmers

top-down én ajour : voor de gevorderden !

rondbreien in kleur

een grapje kan ook ....

Kerst engeltjes voor de feestdagen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten