dinsdag 30 mei 2017

t-shirt zonen09

Voor een zoon van 25 is het al wat moeilijker om een leuke t-shirt zelf te maken.




 Maar toen ik dit stofje zag bij framalo , was ik ervan overtuigd dat hij het leuk zou vinden. Het is iets stevigere tricot, goede kwaliteit, geen krimp in de was.  Strijkt goed, de naden leggen zich mooi plat.  De print is een soort fabriek met gekke robotjes.

Hij koos het model van zonen09 , met de ronde hals en korte mouwen, en een pas vooraan waarop 3 knoopjes kwamen.



De mouwen en de hals heb ik afgewerkt met zwarte boordstof, om de drukke print wat af te zwakken, en ook omdat zwarte randjes netjes afgewerkt staan.  (dat heb ik ook met tekeningen)

Het was helemaal niet moeilijk, de t-shirt is bijna volledig op de overlock gemaakt. Alleen de zoom onderaan is met een tweelingnaald afgewerkt.  (Ik moet toch eens serieus denken om een coverlock aan te schaffen)



Zonen 09 : ik kocht de editie voor heren (niet voor kinderen)  Op het patroonblad vind je aan de ene kant het patroon  voor 'slanke' mannen en aan de andere kant voor de 'vollere' types uitgetekend.  De beschrijving is prima te volgen.  Het model past perfect, ik moest nergens aanpassingen uitvoeren.  Misschien is mijn zoon gewoon een mannequin model hé....   hihi.

Zoals ik verwachtte, draagt hij het grappige t-shirt.  Ik heb nog wat stof over.  Misschien kan er nog een klein t-shirtje uit, in maat 86. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten